maak kennis met ons team

Werkgroep Menu’s & Receptuur

In deze werkgroep worden de menu’s ontwikkeld en receptuur beschreven. Daarnaast passen zij recepten aan bij allergieën, vegetarisch eten en diëten.

Werkgroep PREP

Deze vrijwilligers zijn altijd op zoek naar nieuwe recepten! Voor kinderfeestjes en workshops worden de recepten eerst thuis uitgeprobeerd, om vervolgens te delen in de werkgroep en toe te voegen aan de menu’s.

Praktijkonderwijs

Een passie voor koken, graag werken met kinderen en enthousiasme uitstralen: dat is de gemeenschappelijke deler van het team praktijkonderwijs!

Samen met deze vrijwilligers gaan de leerlingen in de keuken aan de slag met de recepten.

Praktijk vrijwilligers
Theorie vrijwilligers

Theorieonderwijs

Boeiend lesgeven, aangepast aan de leeftijd van de deelnemers, staat centraal binnen dit team! Het belang van gezond eten en welke voeding- en bouwstoffen je lichaam nodig heeft. Ook de aspecten hygiëne, duurzaamheid en milieu komen aan bod.

Biobuitentuin

Groene vingers en passie voor de natuur staan voorop. Het team onderhoudt de Biobuitentuin, en voorziet de KinderKOOKschool van kruiden en groenten voor de workshops. Een insectenhotel en wormenhotel zijn onderdeel van de Biobuitentuin. De vrijwilligers verzorgen rondleidingen over het belang van insecten voor de natuur, en over de groei van de planten en kruiden.

Biotuin vrijwilligers

Technische dienst

Het verhelpen van technische storingen en preventief onderhoud van de apparatuur.

Bestuur & Organisatie

Het bestuur van de KinderKOOKschool wordt ondersteund door het kernteam: vrijwilligers met ervaring en kwaliteiten op administratief gebied. Deze ondersteuning heeft betrekking op samenstelling diëten/menu’s, PR/social media, personeelszaken, sponsoring, projecten, vrijwilligers en secretariaat.

Voorzitter Jorianne E.M. Ritzen-Ahling